شهردار منطقه ۸ گفت:بر اساس ایمن سازی بالای ۶۰ درصد سال گذشته، تعداد ساختمان‌های ناایمن در برابر حریق منطقه۸، به ۳۷ مورد رسیده است.

 شهردار منطقه۸ اظهار کرد: موضوع چالشی و گود پرخطر در منطقه۸ نداریم. این منطقه تنها دو گود رها شده داشت که بر اساس پیگیری‌های انجام شده در موضوع یکی از گود‌ها، سازنده موظف به ایمن سازی طی ۲ ماه آینده شد و دومین گود نیز پروانه ساخت را دریافت و سازه‌نگهبان نیز در این گود احداث شده است.

دومین جلسه کمیته ایمنی و شورای هماهنگی HSE منطقه۸ در سال ۱۴۰۲، با حضور علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، فاطمه تنهایی شهردارمنطقه۸ برگزار شد.

علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این جلسه بعد از تبریک کسب مقام نخست در جریان ارزیابی عملکرد شاخص‌های ایمنی، سلامت و محیط زیست (HSE)، در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران توسط منطقه۸، از همکاران و کارشناسان این حوزه درخواست کرد تا در بازدید‌های مشترک، ایمن‌سازی این ساختمان‌ها در مناطق ۲۲گانه در اولویت قرار گیرد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: با عنایت به مصوبات شورا، پیگیری اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران و شهردار تهران، تعداد پایگا‌های پشتیبان شهر تهران از ۱۰۵ پایگاه به ۱۰۸ پایگاه خواهد رسید.

نصیری تصریح کرد: به منظور مدیریت بحران در مواقع اضطرار با انتخاب پنج استان به عنوان پیشتاز در پنج ورودی شهر تهران، امکان استقرار تیم‌های عملیاتی در پهنه‌های اصلی پایتخت پیش‌بینی شده و استان کرمان به عنوان استان معین پهنه شرقی تهران انتخاب شده است.

فاطمه تنهایی شهردار منطقه۸ گفت: منطقه ۸ جز معدود مناطقی است که جلسات کمیته ایمنی را به صورت منظم برگزار کرده و موضوع ایمنی در منطقه۸ روال عادی دارد؛ و در سال گذشته ۲۴ جلسه ایمنی در نواحی و ۱۰ جلسه در ساختمان اصلی برگزار شده است. 

تنهایی در این جلسه با توجه به جمعیت حدود ۵۰۰۰ نفری این منطقه، درباره کمبود سوله‌های بحران و شهر پیشتیبان این منطقه سخن گفت و تجدید نظر در انتخاب شهر پشتیبان این منطقه را خواستار شد.

شهردار منطقه۸ ادامه داد: در سال گذشته و بر اساس آمار آتش‌نشانی و همچنین بازدید‌های مشترک، ۶۵ ساختمان ناایمن شناسایی شده بود که با ایمن سازی بالای ۶۰ درصد در منطقه۸، این تعداد به ۳۷ مورد رسیده است.

فاطمه تنهایی شهردار منطقه۸ در ادامه به تعداد بازدید‌های تیم ارزیابی کمیته ایمنی در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اشاره کرد و تصریح کرد: در سال گذشته ۸۰ بازدید و طی سه ماه گذشته ۳۲ بازدید در راستای ایمن سازی در سطح منطقه۸ انجام شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
هر آپارتمان باید یه کپسول ۲ ۳ کیلویی داشته باشه و تو آتیش سوزی فورا به هم بدن و آتیش رو فورا خاموش کنن و پارکینگام باید از در ورودی هوا خور داشته باشن و تا آتیش سوزی شد در پارکینگ رو ببندن تا آتیش خفه بشه
آخرین اخبار